آخرین اخبار
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۲
پایان پشتیبانی نرم‌افزاری برای چندین مدل محبوب شیائومی | لیست جدید منتشر شد
بازدید:۲۴
صد آنلاین | پایان پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی برای برخی مدل‌های شیائومی و پوکو، خطرات امنیتی را برای کاربران به دنبال دارد. برای روشن شدن موضوع ادامه خبر را بخوانید.
کد خبر : ۱۲۲۳۶۰

به گزارش صد آنلاین، شیائومی به‌تازگی لیست جدیدی از دستگاه‌هایی که به پایان چرخه‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری خود رسیده‌اند، منتشر کرده است. این لیست که به نام EOL شناخته می‌شود، شامل برخی مدل‌های محبوب مانند ردمی نوت ۱۱ پرو و شیائومی پد ۵ است. عدم دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی جدید برای این دستگاه‌ها می‌تواند آن‌ها را در برابر تهدیدات مختلف آسیب‌پذیر کند.

 


شیائومی لیست دستگاه‌هایی را که از چرخه‌ی پشتیبانی نرم‌افزاری این شرکت خارج شده‌اند، به‌روزرسانی کرد. اکنون تعدادی از گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی، ردمی و پوکو به فهرست مذکور که به‌اختصار با نام EOL شناخته می‌شود، اضافه شده است. لیست EOL شامل دستگاه‌هایی از هر سه زیرمجموعه‌ی این شرکت است. نکته‌ی قابل‌توجه اینکه نام شیائومی پد ۵ هم در فهرست مذکور به‌چشم می‌خورد.

 


از دیگر دستگاه‌های اضافه‌شده به فهرست EOL می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • ردمی نوت ۱۱ پرو
  • ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس
  • نسخه‌ی ۲۰۲۲ ردمی ۱۰
  • پوکو X3 GT

 

گوشی‌های موجود در لیست EOL دیگر به‌روزرسانی جدیدی برای رابط کاربری MIUI یا HyperOS دریافت نخواهند کرد. وصله‌های امنیتی حیاتی اندروید نیز برای آسیب‌پذیری‌های جدید منتشر نخواهد شد.

 


نبود پشتیبانی نرم‌افزاری مداوم، مدل‌های قدیمی گوشی شیائومی را در معرض خطرات امنیتی بالقوه قرار می‌دهد. آسیب‌پذیری‌ها می‌توانند از طرف هکرها برای دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربر، سرقت رمزعبور یا حتی نصب بدافزار مورد استفاده قرار گیرند.

 


شیائومی معمولاً برای مدت‌زمان مشخصی، آپدیت نرم‌افزاری برای دستگاه‌های خود منتشر می‌کند، اما طول دقیق این دوره باتوجه‌به مدل و تاریخ عرضه‌ی محصولاتش متفاوت است. کاربران می‌توانند برای اطلاع از وضعیت دستگاه خود به وب‌سایت رسمی شیائومی مراجعه کنند.

 


برای کاربرانی که دستگاه‌های آن‌ها در لیست EOL قرار دارند، گزینه‌های محدودی وجود دارد. ارتقاء به دستگاه شیائومی جدیدتر، امن‌ترین راهکار به‌شمار می‌رود. البته احتمال دارد این گزینه از نظر مالی همیشه برای همه‌ی کاربران امکان‌پذیر نباشد. راهکار دیگر، نصب رام‌های غیررسمی مبتنی‌بر جدیدترین نسخه‌ی اندروید است که البته به دانش فنی نیاز دارد.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها